Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Klagomål

För oss på Ivetofta Sparbank är det viktigt att du som kund är nöjd med våra tjänster och med vårt bemötande. Motsvarar vi inte dina förväntningar välkomnar vi därför att du framför dina synpunkter till oss. Banken har en särskild policy som behandlar detta och som särskilt påpekar vikten av att aktivt lyssna på en missnöjd kund och snabbt och sakligt utreda vad som hänt. Om banken inte anser sig kunna tillmötesgå ett klagomål har kunden rätt att få ett skriftligt svar med bankens motivering till detta.

Vart vänder du dig?

Enklast och snabbast att få rättelse om Du anser att ett fel blivit begånget är att vända Dig till ditt kontor eller det kontor som Du anser gjort fel. Ofta behövs olika utredningar med framtagande av material och/eller vad som sagts i samtal med bankens personal. Kontoret har de bästa förutsättningarna att snabbt ta fram sådan utredning och lämna ett svar. Kontakta därför gärna handläggaren på banken eller Din kontaktperson på banken om Du är missnöjd.

Om Du inte är nöjd med det svar Du får på kontoret kan ärendet prövas på nytt. Du skall då skriva till bankens Klagomålsansvarige Christian Jönsson med adress:

Ivetofta Sparbank
Klagomålsansvarig
Box 42
295 21 BROMÖLLA

Beskriv vad Du tycker blivit fel och vilken tjänsteman Du haft kontakt med i ärendet.


Missnöjd med bankens beslut
Om Du efter omprövning fortfarande inte anser Dig kunna acceptera bankens beslut kan Du vända Dig till:

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 STOCKHOLM

som opartiskt och utan kostnad prövar privatpersoners tvister mot näringsidkare.
Konsumenternas Bank- och Finansbyrå

En självständig rådgivningsbyrå som avgiftsfritt lämnar vägledning i konkreta ärenden som avser bank- och värdepappersområdet. Skriv till:

Konsumenternas Bank- och finansbyrå
Box 24215

104 51 STOCKHOLM

eller telefon 0200-22 58 00 

Allmän domstol
Ett ärende kan alltid hänskjutas till rättslig prövning vid allmän domstol.
Särskild information om behandling av personuppgifter
Om du känner att dina rättigheter kring behandling av personuppgifter inte uppfylls har du möjlighet att framföra ett klagomål. Du kontaktar då skriftligen bankens dataskyddsombud.
Dataskyddsombudet
Ivetofta Sparbank
Box 42
295 21 Bromölla
Du har också möjlighet att framföra klagomål avseende behandling av personuppgifter till dataskyddsmyndigheten, datainspektionen.se om du anser att behandlingen av dina personuppgifter kränker dena rättigheter och intressen enligt gällande lag.
Stäng Skriv ut