Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Internetbanken för unga

Med internetbanken för unga får ditt barn möjlighet att följa sina transaktioner, se sitt saldo och ha koll på sitt sparande.

1. Anslut Internetbanken för ungdomar

Du som vårdnadshavare aktiverar enkelt internetbanken för ungdomar till ditt barn via appen för privatpersoner. Använd en muntlig eller skriftlig fullmakt för att intyga att föräldrarna är överens.

2. ID-metoder

Ditt barn loggar in med Mobilt SäkerhetsID, Mobilt BankID eller säkerhetsdosa.

3. Logga in

För att använda Internetbanken för ungdomar behöver ditt barn tillgång till en dator med en webbläsare.
Logga in här

Stäng
 

Nu kan barnen swisha med Mobilt SäkerhetsID

Beställ Mobilt SäkerhetsID och Swish i appen för privatpersoner

Nu kan barnen swisha med Mobilt SäkerhetsID

Mobilt SäkerhetsID och Swish kan enkelt beställas via vårdnadshavarens app. Mobilt SäkerhetsID är lika säkert som Mobilt BankID och ger barnet tillgång till internetbanken för unga och de tjänster du har valt att aktivera.
Mobilt SäkerhetsID

Beställ Mobilt SäkerhetsID och Swish i appen för privatpersoner

Pris

Appen är en kostnadsfri tjänst och kan användas till alla under 18 år. Kostnader från mobiloperatör för uppkoppling eller överförd datamängd kan tillkomma.

Så här använder du appen för unga

Appen har flera smarta funktioner för alla under 18 år. Här kan du läsa mer om funktionerna.

  • Kom igång med Mobilbanken ung

  • Hur mycket är mitt saldo värt?

  • Dra och överför

  • Ladda kontantkort

  • Ordlista och tips

  • Välj bakgrund

De vanligaste frågorna

  1. 1

    Vem kan använda Mobilbanken ung?

    Alla privatpersoner som är kunder i Swedbank och under 18 år kan använda appen. Sparbankskunder använder sig av Mobilbanken ung för Sparbankerna.

  2. 2

    Vilka inloggningssätt finns för appen?

    Det går att logga in i appen med Mobilt BankID och personlig kod. Den personliga koden är samma kod som används för att logga in i Internetbanken ung.

  3. 3

    Vilka konton visas i Mobilbanken ung?

    I Mobilbanken ung visas saldo på alla konton och fondkonton som är öppnade i barnets personnummer. Barnet kan göra överföringar mellan de konton som förmyndare godkänt att barnet får disponera medlen på.

  4. 4

    Vilken fullmakt behövs?

    Du behöver en skriftlig fullmakt. Du kan skriva ut den här!

  5. 5

    Vad kan man göra i appen utan att logga in?

    Man kan ladda ner appen utan att skaffa inloggning till den. Då går det att använda alla smarta funktioner så som att räkna på småutgifter, t.ex. hur många kaffe köper jag i veckan, använda spara- och valutaräknare samt ta del av våra tips och ordlista.

  6. 6

    Hur är säkerheten kring snabbsaldo?

    Snabbsaldo är en valbar funktion som är godkänd av vår säkerhetsavdelning. Det visas inget personnummer eller kontonummer, utan endast saldo på det förvalda kontot. Vi rekommenderar att man aktiverar telefonlås på sin mobil. Det går att avaktivera/spärra snabbsaldo via sin internetbank. Detta görs under menyn Startsida – Inställningar.

Behöver du hjälp att komma igång?
Ring oss på 0771-97 75 12

Stäng Skriv ut