I slutet av mars kommer du som har ett Bromöllakort att få ett nytt kort hem i brevlådan och några dagar senare en ny PIN-kod till ditt kort. Det nya kortet är inte aktivt när du får hem det, men det blir automatiskt aktiverat under vecka 14. Exakt datum kommuniceras till dig via brev i god tid innan. Samma dag avslutas ditt nuvarande kort och din kreditgräns och eventuella skulder förs över till det nya kortet. Utbytet av ditt kort sker automatiskt, du behöver inte göra något.
För att stärka korterbjudandet till våra kunder har vi bytt kreditgivare för vårt Bromöllakort. Ny kortleverantör och kreditgivare är Entercard Group AB. Bytet innebär en villkorsändring som träder i kraft den 4 april.
Bromöllakort

Nytt kort

Frågor och svar
Kort
Din kreditgräns och eventuella skuld flyttas till ett nytt betal-och kreditkort som ges ut av Entercard Group AB.
Bromöllakortet från Ivetofta Sparbank.
Ingenting just nu. Det nya kortet skickas hem till dig med post i slutet av mars och då får du även ett brev med alla detaljer om flyttdatum. Efter bytet klipper du det gamla kortet och använder det nya.
Du kan använda ditt gamla kort fram till bytesdagen under vecka 14. Du kommer att få besked om exakt datum under mars månad.
Under mars månad kommer det nya kortet i din brevlåda. Några dagar senare kommer koden till kortet.
Det framgår i det informationsbrev som skickas till dig under mars månad.
Den flyttas över till det nya kortet och du ser den på första fakturan från Entercard, men också i din vanliga bankapp och på internetbanken.
Apple Pay; Logga in på din banksapp och välj “Kort” i menyn högst upp till höger. Klicka på kortet du vill lägga till och välj sedan “Apple Wallet”, slutligen trycker du på “Lägg till i Apple Pay” och signera med ditt Bank ID. ApplePay är nu redo att användas!
Samsung Pay; Ladda ned appen “Samsung Pay” och öppna sedan upp den. Scanna ditt nya kort och verifiera dig med ditt Mobila Bank ID. Välj till sist en verifieringsmetod- Iris, fingeravtryck eller en kod. Samsung Pay är nu redo att användas!
Hör av dig till Ivetofta Sparbank via meddelande i din internetbank eller app, du kan också ringa oss på 0456-453 30.
Hör av dig till Ivetofta Sparbank via meddelande i din internetbank eller app, du kan också ringa oss på 0456-453 30.
Ett positivt saldo är inte tillåtet enligt nya kortvillkoren och därför betalas eventuella positiva balanser tillbaka i samband med att det gamla kortet avslutas. Beloppet sätts in på det konto som du har anmält till SUS (Swedbanks lön- och utbetalningssystem).
Du som redan har ett kreditkort utgivet av Entercard får inget nytt kort. Istället överför vi din kreditgräns och eventuella skuld från ditt Bromöllakort till ditt existerande betal- och kreditkort Mastercard hos Entercard.
Extrakort
Extrakortet byts också ut enligt instruktion i brev till huvudkortsinnehavaren.
Du kan ansöka om ett extrakort via Ivetofta Sparbank. Du kan också ringa till Entercards kundservice på nummer 0771-48 00 40 och få en blankett utskickad.
För att ansöka om ett extrakort behöver du vara minst 18 år och ha samma folkbokföringsadress som huvudkontoinnehavaren.
Som extrakortsinnehavare får du information om köp gjorda med ditt extrakort och status på ditt extrakort. Du kan även beställa ut en PIN-kod till ditt extrakort, och kan avsluta extrakortet om du så önskar.
Betalning
Du kan välja att få dina fakturor som e-faktura direkt till din internetbank och app. Logga in till internetbanken, gå till Startsida/Betala och överföra/E-faktura/Lägg till betalningsmottagare e-faktura. Sök på Kreditkort Mastercard som mottagare.
Det finns två sätt att ansluta dig till autogiro; antingen genom att ringa till Entercards kundservice (0771-48 00 40) för att få en blankett eller genom att ansluta dig i Internetbanken.
Du får en avslutsfaktura för ditt Bromöllakort i april.
Om du har använt ditt kort för betalning kommer din första faktura att skickas ut i april.
Med kontaktlösa betalningar kan du enkelt blippa ditt kort när du ska göra ett köp. Du aktiverar kontaktlösa betalningar genom att göra ett köp med chip och pinkod, därefter kommer du kunna blippa ditt kort. Du kan blippa kortet utan att behöva skriva in din kod på fem på varandra följande köp under 400 kronor.
Vid bytet av kort byts även ditt kortnummer, därför behöver du koppla ditt nya kort till de tjänster du har automatisk dragning för.
Hör av dig till Ivetofta Sparbank via meddelande i din internetbank eller app, du kan också ringa oss på 0456-453 30.
Tjänster
Du kommer att kunna öppna/stänga ditt kort för internetköp direkt i din internetbank/app. Ditt nya kreditkort övervakas av ett säkerhetssystem för att hindra bedrägliga transaktioner. Misstänker vi bedrägliga köp med ditt kort kontaktas du omedelbart.
Du kan dygnet runt spärra ditt kort genom att ringa Spärrservice på +46 (0)8-411 10 11.
När du får kortet så kommer det att vara stängt för internetköp. För att öppna kortet loggar du in i internetbanken eller appen.
Kredithöjning
Du kan göra en kredithöjning direkt i internetbanken eller i appen. Du kan även ringa till Kundservice på 0771-48 00 40, eller fylla i blanketten som kommer med din faktura.
Transaktioner
Du ska inte behöva ta med ditt bromöllakort som du har bokat ett hotell eller en resa med, det ska fungera ändå med det nya kortet. Men för säkerhetsskull kan det ändå vara bra att ta med ditt Bromöllakort om du fortfarande har kvar det. Vi rekommenderar även att du kontaktar researrangören för råd.
Vi kommer att boka om återbetalningen så den hamnar på ditt konto hos oss. Vet du med dig att du ska returnera något i butik är det bra att spara ditt gamla kort ifall butiken vill se kortet i samband med retur.
Hör av dig till Ivetofta Sparbank via meddelande i din internetbank eller app, du kan också ringa oss på 0456-453 30.
Kontakt
Kontakta Entercards kundservice på 0771-48 00 40.
Kontakta Ivetofta Sparbank via meddelande i din internetbank eller app, du kan också ringa oss på 0456-453 30.